oziom.
Masowe rozpowszechnianie informacji reklamowych stało się możliwe między innymi dzięki pewnemu rzemieślnikowi o nazwisku Gutenberg. Wielu ludzi na pewno kojarzy go z podręczników historycznych, ponieważ postać ta umożliwiła masowy druk, dzięki wynalezieniu ruchomej czcionki.
Nowa specjalizacja stworzyła nowe miejsca pracy. Drukarnia stała się centrum powielania informacji i kopiowania ksiąg. Oprócz tego została wkrótce wykorzystywana do drukowania treści umożliwiających sprzedaż towarów i usług, czyli reklamy.
Najpowszechniejszą drukowaną formą reklamy są ulotki. Mały format, koncentracja najważniejszych treści sprawiają, że są one do dziś dzień bardzo popularne. Jest to również często pierwsza praca wielu ludzi. Jeśli nawet nie osobiście, na pewno znamy kogoś kto roznosił ulotki dla zarobku.
Druk
Reklama najczęściej stosowana przez różnego rodzaju firmy opiera się na ulotkach i gadżetach reklamowych. Ulotki to karteczki zawierające najważniejsze informacje o danym przedsiębiorstwie, dorzucane są one do produktów, jak i rozdawane w celach promocji działalności swojej firmy. Druk takich ulotek realizuje drukarnia, możemy tam wybrać wielkość ulotek, ich ilość, materiał z jakiego zostaną zrobione a nawet rodzaj tuszu. Zazwyczaj zanosi się do drukarni gotowy projekt ulotek, jednak niektóre drukarnie oferują stworzenie takiego projektu i od razu wydrukowanie go w danej ilości egzemplarzy, od drukarni zależy jaka jest minimalna ilość ulotek którą można zamówić. Pewnie nie raz idąc ulicą widzieliśmy ludzi rozdających ulotki w celach promocji na przykład jakiejś restauracji lub kawiarni, możemy wtedy być pewni że firma ta korzystała z usług drukarni.
Druk ulotek
Każdy kto chce zareklamować swoją działalność chce mieć jak najlepsze materiały promocyjne do swojej kampanii. Ważne jest wtedy dobrze się zastanowić co dokładnie chcemy wydrukować. W zależności od druku trzeba wybrać drukarnię. Drukarnia tak jak rodzaje druku, każda ma swoje techniki. W zależności od potrzeby trzeba wybrać odpowiedni druk, bo każdy rodzaj jest przypisywany do konkretnych produktów. Zaczynając od druku solwentowego aż do druku rolowego. Inna techniką wydrukujemy reklamę na billboard, a inną nadruk na ubrania.
Do najczęstszych rodzajów produktów promocyjnych należą ulotki. Pasują do każdej reklamy i można na nich przekazać dużo informacji dotyczących danej działalności. Dobrze wykonane będą dobrze wyglądać i czytelnie się prezentować nawet podczas deszczu. Drukuje się je za pomocą druku offsetowego, ponieważ jest najbardziej opłacalny do małoformatowych wydruków. Jest to najczęściej używana technika.
Od tego czasu będziemy mogli cieszyć
Ulotki są jedną z najczęściej wykonywanych elementów służących do promocji działalności danego przedsiębiorstwa. W ulotkach świetne jest to że można je personalizować pod swoją działalność, drukarnia ma do wyboru różne formaty i rodzaje papieru, można także dokonać wyboru odnośnie koloru tuszu, a także jego rodzaju. Co najważniejsze możemy stworzyć własny projekt takiej ulotki i za odpowiednią opłatą drukarnia wykona wybraną przez nas ich ilość, oczywiście jeżeli ilość ulotek jest równa, bądź przekracza minimalny próg ilościowy w danej drukarni.
Jeżeli mamy gotowy projekt to wystarczy wysłać go do drukarni i zlecić jej wydruk, wykona ona ulotki i nam je wyśle. Od tego czasu będziemy mogli cieszyć się własnymi spersonalizowanymi ulotkami, które możemy dołączać do naszych produktów, bądź rozdawać ludziom na przykład na ulicy.